Όταν πρωτοείδα αυτό το πορτραίτο εντυπωσιάστηκα. Τα κριτήρια του κάθε ανθρώπου είναι καθαρά προσωπικά και πολλές φορές δεν ξέρει και ο ίδιος γιατί του αρέσει κάτι.
Ένα τοπίο , ένα πρόσωπο , ένα ποίημα...
Εδώ πρόκειται για ένα πορτραίτο που φιλοτέχνησε ο αυστριακός ζωγράφος Όσκαρ Κοκόσκα (1886-1980).
Ο ζωγράφος αυτός λογοκρίθηκε από τους ναζιστές , με άλλα λόγια θεωρήθηκε η τέχνη του εκφυλισμένη και φυσικά αυτός δραπέτευσε από την ναζιστική Γερμανία.
Ο Κοκόσκα και ο Κάρλ Μόλλ που απεικονίζεται στον πίνακα υπήρξαν από τους ιδρυτές ενός καλλιτεχνικού κινήματος του ζετσεσιονισμού ή απόσχιση που ήθελε να δείξει την διαφορά του από τον συντηρητισμό.
Με λίγα απλά λόγια ήταν κάτι αντίστοιχο των Γάλλων ιμπρεσιονιστών.
Πάντως ο Κοκόσκα θεώρησε ότι παραγκωνίστηκε το συνολικό έργο του και γενικά η προσφορά του στην Τέχνη.
Οι ζετσεσιονιστές στεγάζονταν σε ένα κτίριο της Βιέννης ειδικά σχεδιασμένο που έχει το όνομα η απόσχιση ''die Sezession''.
Στην είσοδο υπήρχε η φράση που υποδηλώνει τη φιλοσοφία τους:
« Σε κάθε εποχή η τέχνη της , σε κάθε τέχνη η ελευθερία »
Ένα τοπίο , ένα πρόσωπο , ένα ποίημα...
Εδώ πρόκειται για ένα πορτραίτο που φιλοτέχνησε ο αυστριακός ζωγράφος Όσκαρ Κοκόσκα (1886-1980).
Ο ζωγράφος αυτός λογοκρίθηκε από τους ναζιστές , με άλλα λόγια θεωρήθηκε η τέχνη του εκφυλισμένη και φυσικά αυτός δραπέτευσε από την ναζιστική Γερμανία.
1913 Μπελβεντέρε Βιέννη |
Με λίγα απλά λόγια ήταν κάτι αντίστοιχο των Γάλλων ιμπρεσιονιστών.
Πάντως ο Κοκόσκα θεώρησε ότι παραγκωνίστηκε το συνολικό έργο του και γενικά η προσφορά του στην Τέχνη.
Οι ζετσεσιονιστές στεγάζονταν σε ένα κτίριο της Βιέννης ειδικά σχεδιασμένο που έχει το όνομα η απόσχιση ''die Sezession''.
Στην είσοδο υπήρχε η φράση που υποδηλώνει τη φιλοσοφία τους:
« Σε κάθε εποχή η τέχνη της , σε κάθε τέχνη η ελευθερία »
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου