Ας μιλήσουμε λοιπόν για δημοσκοπήσεις.
Και τι δεν έχουμε να πούμε ειδικά από τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ πρωταγωνιστεί στην πολιτική σκηνή.
Σήμερα θα περιοριστούμε στην απάντηση του επίκαιρου ερωτήματος:
« Ποιά μύγα τσίμπησε τη ΝΔ και χτυπιέται ξαφνικά για τις δημοσκοπήσεις;»
Κατ΄αρχάς να διευκρινίσουμε ότι δεν πρόκεται για μόνο μιά δημοσκοπική εταιρία (Commonview) που δίνει αισθητά ψαλλιδισμένη τη διαφορά της ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ.Μείωση της δημοσκοπικής απόστασης έδειξαν και άλλες τρείς μετρήσεις,γνωστών εταιριών (Alco, Marc και ΚΑΠΑ), οι οποίες παραδοσιακά «φροντίζουν» τα παλιά κόμματα εξουσίας. Επιπλέον αξιοσημείωτα των συγκεκριμένων ερευνών είναι ότι αφενός βελτιώνονται, για τον ΣΥΡΙΖΑ τα ποιοτικά χαρακτηριστικά (πχ αυξάνονται όσοι πιστεύουν ότι υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης της οικονομίας) και αφετέρου ότι εμφανίζουν τα ποσοστά της ΝΔ να μειώνονται, γεγονός σπάνιο για κόμμα που δεν υφίσταται την κυβερνητική φθορά.
Σιγά το πράγμα. ένα κύμα δημοσκοπήσεων δείχνει τον ΣΥΡΙΖΑ να ανεβαίνει - με πάντα προηγούμενη τη ΝΔ - όταν σε σωρεία προηγούμενων, από τις αρχές του 2016, εμφανίζεται κατακρήμνιση των ποσοστών του.
Εκείνο που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι για τη σημερινή ηγεσία της ΝΔ το αποτέλεσμα των δημοσκοπήσεων δεν αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στην άσκηση πολιτικής, αλλά βασικό -μοναδικό πλέον -παράγοντα άντλησης ισχύος.Πειστικό εναλλακτικό αφήγημα η ΝΔ του Κ. Μητσοτάκη δεν έχει.
Τα περί έκρηξης επενδύσεων παραπέμπουν στα καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς, ενώ στους κρίσιμους τομείς:διαφθοράς, πελατειακών σχέσεων, κοινωνικής πολιτικής είναι ανεξίτηλα στιγματισμένη.
Το σενάριο της «αριστερής παρένθεσης», στο οποίο επενδύθηκαν πολλά από ντόπια και ξένα συμφέροντα διαψεύστηκε, με την κυβέρνηση να αντέχει στις επιθέσεις.
Άρα τι απέμεινε;
Οι δημοσκοπήσεις, που μέχρι πρότινος εμφάνιζαν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αδιαμφισβήτητο νικητή, δίνοντάς του αέρα κυριαρχίας και προφυλάσσοντας την ηγεσία του από την επώδυνη εσωκομματική κριτική. Ποιά θα ήταν σήμερα η θέση του Κ. Μητσοτάκη και της ομάδας του χωρίς τα παραφουσκωμένα (το λιγότερο) νούμερα των δημοσκοπήσεων; Τις δημοσκοπήσεις «πούλησαν», για να μην θεωρούνται εκφραστές ενός χρεοκοπημένου, σάπιου κομματικού μηχανισμού, αλλά το νέο στην πολιτική(σ.σ για γέλια) και οι εν αναμονή κυβερνώντες. Με τις δημοσκοπήσεις στο χέρι πήγαιναν σε επιχειρηματικά και τραπεζικά γραφεία, αξιώνοντας στήριξη, γιατί «έρχονται στα πράγματα».
Να όμως που κινδυνεύουν το πανίσχυρο όπλο τους, να μετατραπεί σε μπούμερανγκ και διαπιστώνοντας τον κίνδυνο διαμαρτύρονται έντονα, για να προλάβουν τα χειρότερα. Όχι γιατί οι δημοσκόποι αγάπησαν τον ΣΥΡΙΖΑ, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Αλλά γιατί αχνοφαίνεται βελτίωση της οικονομίας.
- Γιατί γίνεται ορατή η έξοδος από τα μνημόνια σε ένα χρόνο.
-Γιατί τα λαϊκά στρώματα είναι πεισμένα πως μόνο με την κυβερνώσα αριστερά - παρά τα λάθη και τις αδυναμίες της- έχουν ελπίδα για καλύτερες μέρες, ιδίως όταν συγκρίνουν με τις στυγνές νεοφιλεύθερες απόψεις του Μητσοτάκη.
-Γιατί πολιτικές της κυβέρνησης στην προστασία των αδύναμων, στην Υγεία, στην ανασύσταση του κοινωνικού κράτους αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς.
-Και για πολλά άλλα «γιατί»...
Όλα αυτά δεν μπορούν να κρυφτούν, όσο μαγείρεμα και να πέσει.
Εν κατακλείδι, οι δημοσκόποι εδραίωσαν - έως τώρα - τον Κ. Μητσοτάκη ως πρόεδρο της ΝΔ, αδυνατούν όμως να τον κάνουν πρωθυπουργό.Μέχρι εκεί φτάνουν.
Σιγά το πράγμα. ένα κύμα δημοσκοπήσεων δείχνει τον ΣΥΡΙΖΑ να ανεβαίνει - με πάντα προηγούμενη τη ΝΔ - όταν σε σωρεία προηγούμενων, από τις αρχές του 2016, εμφανίζεται κατακρήμνιση των ποσοστών του.
Εκείνο που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι για τη σημερινή ηγεσία της ΝΔ το αποτέλεσμα των δημοσκοπήσεων δεν αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στην άσκηση πολιτικής, αλλά βασικό -μοναδικό πλέον -παράγοντα άντλησης ισχύος.Πειστικό εναλλακτικό αφήγημα η ΝΔ του Κ. Μητσοτάκη δεν έχει.
Τα περί έκρηξης επενδύσεων παραπέμπουν στα καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς, ενώ στους κρίσιμους τομείς:διαφθοράς, πελατειακών σχέσεων, κοινωνικής πολιτικής είναι ανεξίτηλα στιγματισμένη.
Το σενάριο της «αριστερής παρένθεσης», στο οποίο επενδύθηκαν πολλά από ντόπια και ξένα συμφέροντα διαψεύστηκε, με την κυβέρνηση να αντέχει στις επιθέσεις.
Άρα τι απέμεινε;
Οι δημοσκοπήσεις, που μέχρι πρότινος εμφάνιζαν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αδιαμφισβήτητο νικητή, δίνοντάς του αέρα κυριαρχίας και προφυλάσσοντας την ηγεσία του από την επώδυνη εσωκομματική κριτική. Ποιά θα ήταν σήμερα η θέση του Κ. Μητσοτάκη και της ομάδας του χωρίς τα παραφουσκωμένα (το λιγότερο) νούμερα των δημοσκοπήσεων; Τις δημοσκοπήσεις «πούλησαν», για να μην θεωρούνται εκφραστές ενός χρεοκοπημένου, σάπιου κομματικού μηχανισμού, αλλά το νέο στην πολιτική(σ.σ για γέλια) και οι εν αναμονή κυβερνώντες. Με τις δημοσκοπήσεις στο χέρι πήγαιναν σε επιχειρηματικά και τραπεζικά γραφεία, αξιώνοντας στήριξη, γιατί «έρχονται στα πράγματα».
Να όμως που κινδυνεύουν το πανίσχυρο όπλο τους, να μετατραπεί σε μπούμερανγκ και διαπιστώνοντας τον κίνδυνο διαμαρτύρονται έντονα, για να προλάβουν τα χειρότερα. Όχι γιατί οι δημοσκόποι αγάπησαν τον ΣΥΡΙΖΑ, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Αλλά γιατί αχνοφαίνεται βελτίωση της οικονομίας.
- Γιατί γίνεται ορατή η έξοδος από τα μνημόνια σε ένα χρόνο.
-Γιατί τα λαϊκά στρώματα είναι πεισμένα πως μόνο με την κυβερνώσα αριστερά - παρά τα λάθη και τις αδυναμίες της- έχουν ελπίδα για καλύτερες μέρες, ιδίως όταν συγκρίνουν με τις στυγνές νεοφιλεύθερες απόψεις του Μητσοτάκη.
-Γιατί πολιτικές της κυβέρνησης στην προστασία των αδύναμων, στην Υγεία, στην ανασύσταση του κοινωνικού κράτους αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς.
-Και για πολλά άλλα «γιατί»...
Όλα αυτά δεν μπορούν να κρυφτούν, όσο μαγείρεμα και να πέσει.
Εν κατακλείδι, οι δημοσκόποι εδραίωσαν - έως τώρα - τον Κ. Μητσοτάκη ως πρόεδρο της ΝΔ, αδυνατούν όμως να τον κάνουν πρωθυπουργό.Μέχρι εκεί φτάνουν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου