Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016

ΜΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΤΟ ΛΑΖΑΡΕΤΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ του Ευριπίδη Κλεόπα

Πολλοί,πάρα πολλοί μιλάνε για τις επικουρικές...
Αλλοι μιλάνε για τα κανάλια,αν θάναι τέσσερα οι μεν, αν θάναι περισσότερα οι δε...
Εγώ δεν μιλάω γι'αυτά, η ζωή θέλει μάγκες και όχι ανθρωπάκια ή μηχανορράφους πολιτικούς,οπουδήποτε και αν ανήκουν αυτοί!
Η ζωή θέλει αετούς και όχι αναλώσιμα κοτόπουλα...
Η παρακάτω ιστορία θα βοηθήσει κάποιους να με κατανοήσουν


Ο χειμώνας του 1948 τον βρίσκει στην Κέρκυρα.
 Την Κυριακή 19 Νοεμβρίου οι φύλακες τον ειδοποιούν να πάει στη διεύθυνση. 
Ο Γόδας ζητάει την ερυθρόλευκη φανέλα και το λευκό σορτσάκι και ξεκινάει για την εκτέλεση στο Λαζαρέτο. Οι άλλοι κρατούμενοι φώναζαν μέσα απ’ τα σιδερένια κάγκελα των κελιών τους: «Λαέ της Κέρκυρας, παίρνουν πάλι αγωνιστές για εκτέλεση». 
Οι φωνές έφταναν μέχρι τα απέναντι σπίτια, αλλά λίγο αργότερα, ο Νίκος Γόδας από την Μικρά Ασία, 27 ετών, βασικός ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού Πειραιώς, στεκόταν μπροστά στο απόσπασμα φορώντας την ερυθρόλευκη φανέλα.
 Να, πώς περιγράφει ο ανθυπολοχαγός του, αυτή τη σκηνή: Ο ήλιος σκάει πίσω απ’ τα βουνά και δεν ξέρεις τι είναι πιο κόκκινο, η φανέλα που φοράει κατάσαρκα ο Νίκος που οι λευκές λωρίδες της κοκκίνισαν απ’ το αίμα, ή ο ήλιος.. Η οικογένεια του Νίκου Γόδα μου μετέφερε τα λόγια του σε κάποιο απ’ τα γράμματά του σε ανύποπτο χρόνο, αφού η εκτέλεση ανακοινωνόταν πάντα στον μελλοθάνατο το τελευταίο βράδυ: «Θέλω να ζήσετε καλά. Πεθαίνω για την πατρίδα και τα ιδανικά μου. Αν κάνετε γιο, να του δώσετε τ’ όνομά μου». Ο αδελφός του Δημήτρης, έκανε κόρη και την ονόμασε Νίκη.
(Ευριπίδης Κλεόπας «Τα Ίχνη του Χρόνου», Περίπλους 2014)
Ο συγγραφέας προσέθεσε:
  Μετά από σχετική ομιλία μου για τον Νίκο Γόδα, σηκώνεται ένας σχεδόν δίμετρος νέος και λέει. Ονομάζομαι Νίκος Γόδας. Είμαι εγγονός του αδερφού του (από κόρη). Όταν ενηλικιώθηκα, πήγα στο Αστυνομικό Τμήμα του Πειραιά, να αλλάξω το επώνυμό μου. -Και πώς θες να το κάνεις; με ρωτάει ο διοικητής του τμήματος.
-Γόδας, του απαντώ. -Κομμουνιστής σαν τον παππού σου θα γίνεις κι εσύ; 
-Ναι, του απαντώ. Κομμουνιστής και Ολυμπιακός.
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου